Känner skolans anda ?

Äntligen är mattelektionen slut. Läser just nu B kursen men jag pratade med mamma i morse och hon säger att jag måste läsa C kursen sen. Jag som har skitsvårt med matte. Men egentligen kanske det är lika bra för annars kommer jag aldrig komma någonstans. Hellre att jag läser C kursen i matte och kanske kan skaffa mig ett bättre jobb och inte behöva plugga matte sen än att inte få de jobbet jag kommer vilja ha och behöva plugga matte senare i livet. Lika bra att ta allt i gymnasiet antar jag.

Nu sitter jag på håla, resten av SP09E och S har Historia nu och Naturkunskap men det läste jag klart i ettan vilket är skönt så får lite hålor då och då. Men ska sätta mig lite med matten och företagsekonomi B - bokföringen.
Igår var det föreläsning i musik&kongress i Uppsala med Ung företagsamhet. Helt underbart roligt var det. Vi åkte iväg våran klass/företag och kikade lite. Det roliga var att jag ser en kille med svart hår sätter sig 3 rader framför och jag tycker allt att jag kände igen de ansiktet. Men messar den killen jag tror att det är. Och vips så säger han " Sitter på föreläsning :) nått om ung företagssamhet. Själv då!? :)<3" Då fattar jag ju på en gång att det är min lilla FREDRIC som sitter där så jag skriver "kolla upp :D" En förvirrad Fredric vänder sig om och kollar runt. Får syn på mig skrattar och ger att världens smile! Gud den ungen är helt underbar!!
På ingång mot föreläsningen! Sjukt spända och nervösa.


Sarah Jonsson - Ekonomi   Sandra Jansson - Marknadsföring  Sara Pettersson - VD   Isabel Aspholm - Inköpare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0