Dömande blickar!

Nu sitter jag på bussen till jobbet en fredagsmorgon. Trött som ett as som vanligt, inte konstigt med tanke på att jag inte har tränat denna vecka. Men jag har haft sånna (ursäkta) kramper i magen från mensvärkarna.. Jag känner mig som en fläskpadda just nu.

Ja, i teorin är jag en väldigt smal tjej med breda höfter, vilket jag praktiskt taget hatar. För jag känner mig aldrig smal.. men det är väl för att allt känns så dömande i denna värld. Jag var den mulliga tjejen i skolan. Framför allt i grundskolan. Det superrunda ansiktet, och tåäonårshullet som satt o dallrade på min mage. Jag har alltid fått höra "Sarah, du är för tjock, börja träna!!" "Sarah, du är för smal, du måste äta". Jag är en tjej som har världens sämsta ämnesomsättning. Går upp i vikt så fort jag skulle äta en bulle. Vilket jag faktiskt äter. Men eg mår jag illa av mig själv för de.. Jag är 167 lång o väger 57 kg. Det är ju normalt för en tjej som mig.

Men sen känner man iaf sig som en flodko. Jag klarar inte av att se Top Model för dom smala tjejerna. Det är väl så folk vill man ska se ut. Eller?

Jag är inte ful. Men jag är heller ingen skönhet eller så. Går man ut på krogen skulle jag ALDRIG vara tjejen ur min kompiskrets killar skulle kolla på.

Det känns som att alla är så dömande mot varandra. Men tror att du själv är den dömande personen egentligen! Kunde man bara sluta ta åt sig av andra så skulle man vara den perfekta personen. För den dömande är INTE i närheten av perfekt.

Det finns en person i mitt liv som säger varje gång hur snygg o sexig jag är. Jag är överlycklig över att höra det men jag tar aldrig in det. För med min dåliga självkänsla tänker jag "jaha men det är 1 persons åsikt, vad spelar de för råll när det finns flera miljoner till som dömer."

Jag och många många andra i denna värld borde sluta döma sig själva och andra.

Men hur lätt är det egentligen i denna paranoida och utseendefixerande värld vi lever i?!

Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0